A1.jpg                 A_2.jpg                                                                 

theoni.jpg  

antilogosnews.gr_e_media_-_Αντιγραφή.jpg

kosta-famissi-hotel-L.3_-_Αντιγραφή.gif

polizos.gif

Εφημερεύοντα Φαρμακεία Καλαμπάκα

psistiri.gif

skepsoudiaforetika.gif

Antilogos200.jpg

antilogos-bunn.gif

rousanou.jpg

A+ R A-

ΕΝΕΚΡΙΝΕ Η ΕΕ ΤΗΝ ΕΚΤΑΜΙΕΣΗ 42 ΕΚΑΤ. ΓΙΑ ΤΟ ΛΑΡΙΣΑ - ΤΡΙΚΑΛΑ.

E-mail Εκτύπωση PDF

agorastosΕγκρίθηκε με απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και συντονισμένες προσπάθειες της Περιφέρειας Θεσσαλίας η εκταμίευση ύψους 42 εκατ. ευρώ για το έργο «Κατασκευή οδικών τμημάτων Ε.Ο. Λάρισας – Τρικάλων»

Johannes Hahn: «Έργο που δημιουργεί συνθήκες για την ανάπτυξη, την απασχόληση και τη βελτίωση της ασφάλειας και της ποιότητας της ζωής των πολιτών»

Κώστας Αγοραστός: «Αποδεικνύεται η δουλειά που γίνεται στην Περιφέρεια Θεσσαλίας και η συνεισφορά τέτοιων έργων στην εθνική οικονομία»

Στα «Μεγάλα Έργα» του Επιχειρησιακού Προγράμματος της χώρας η εργολαβία Λάρισα - Τρίκαλα

Εγκρίθηκε με Απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η εκταμίευση του ποσού των 41,9 εκατ. ευρώ από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) για το έργο «Κατασκευή οδικών τμημάτων Ε.Ο. Λάρισας – Τρικάλων». Ειδικότερα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σύμφωνα με τη Συνθήκη για τη λειτουργία της και τον Κανονισμό του Συμβουλίου, εξετάζοντας τα στοιχεία που υποβλήθηκαν από την Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή Περιφέρειας Θεσσαλίας για το υπόψη έργο, κρίνοντας ότι αυτό είναι συνεπές με τις προτεραιότητες του Επιχειρησιακού Προγράμματος, ότι συμβάλλει στην επίτευξη των στόχων των εν λόγω προτεραιοτήτων και ότι είναι επίσης συνεπές με άλλες πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το ενέκρινε για συγχρηματοδότηση από το Ε.Τ.Π.Α. με ποσοστό 85%.
Σχολιάζοντας την απόφαση, ο Επίτροπος κ. Johannes Hahn, αρμόδιος για την Περιφερειακή Πολιτική, δήλωσε: «Το έργο αυτό βελτιώνει την ανταγωνιστικότητα των περιφερειών, καθιστώντας τες πιο ελκυστικές για τους επενδυτές. Δημιουργεί επίσης τις κατάλληλες συνθήκες για την ανάπτυξη, την απασχόληση και τη βελτίωση της ασφάλειας και της ποιότητας της ζωής των πολιτών».
Από την πλευρά του ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός σημείωσε τα εξής: «Η έγκριση αυτή από την Ε.Ε., αποδεικνύει τη συστηματική εργασία και συνεργασία που εκτελείται για την τήρηση των προϋποθέσεων συγχρηματοδότησης των έργων, προκειμένου να υπάρχει θετική συνεισφορά στον εθνικό προϋπολογισμό και εξάλειψη τυχόν διορθώσεων ή μειώσεων συγχρηματοδότησης στα έργα που διαχειρίζονται και υλοποιούνται από την Περιφέρεια Θεσσαλίας. Η εξοικονόμηση ανθρώπινου χρόνου και η μείωση των παθόντων από οδικά τροχαία ατυχήματα, αποτελούν τα κύρια και μη ποσοτικοποιημένα οφέλη του έργου».
Ακόμη ο περιφερειάρχης ανέφερε ότι με τις ενέργειες και συνεργασία της γεν. γραμ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης κ. Πόπης Γερακούδη και του τότε υπουργού Ανάπτυξης κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, έγινε εφικτή η έναρξη υλοποίησης του όλου έργου πριν την τελική έγκρισή του από την Ε.Ε., λαμβάνοντας από το Υπουργείο σύμφωνη γνώμη επαναδημοπράτησης των διαλυμένων εργολαβιών με πόρους του εθνικού προγράμματος, διεξαγωγή διαγωνισμών και συμβασιοποίηση έγκαιρα, ώστε σήμερα να βρισκόμαστε σε θέση να αναμένουμε σύντομα την ολοκλήρωση των έργων, μετά την αρχική παράδοση τμημάτων του στο προηγούμενο διάστημα.

Η κατασκευή νέων τμημάτων μήκους 7,8 χιλιομέτρων και η αναβάθμιση των υπαρχόντων τμημάτων της Ε.Ο. Λάρισας–Τρικάλων μήκους 16,2 χιλιομέτρων αναμένεται να ωφελήσει τον πληθυσμό των δύο Περιφερειακών Ενοτήτων, που ανέρχεται περίπου σε 400.000 άτομα, καθώς και την οικονομία της Θεσσαλίας και της Ηπείρου γενικότερα. Για την ακρίβεια, το έργο αυτό συμβάλει στη διευκόλυνση της σύνδεσης του λιμένος της Ηγουμενίτσας (Ήπειρος, Ιόνιο πέλαγος) με το λιμάνι του Βόλου (Θεσσαλία, Αιγαίο πέλαγος), ενώ κατά την υλοποίηση του έργου δημιουργούνται 300 θέσεις εργασίας, αναφέρει σε δημοσίευμα της η Ευωρπαϊκή Επιτροπή.

ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΕΡΓΟΥ

Πρόκειται για ένα από τα λεγόμενα «μεγάλα έργα», η συνολική δημόσια χρηματοδότηση των οποίων (περιλαμβανομένου του ΦΠΑ) υπερβαίνει τα 50 εκατ. ευρώ και ως εκ τούτου υπόκειται σε ειδική απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ενώ άλλες κατηγορίες έργων εγκρίνονται σε εθνικό ή περιφερειακό επίπεδο.

Το έργο είναι ήδη ενταγμένο στον Άξονα Προτεραιότητας 1 «Υποδομές και υπηρεσίες προσπελασιμότητας Θεσσαλίας» του Επιχειρησιακού Προγράμματος και βρίσκεται στη φάση της κατασκευής, παρουσιάζοντας πολύ καλή απορροφητικότητα. Το ποσό συγχρηματοδότησης που ορίζεται με την έγκριση της Ε.Ε. είναι 41,9 εκ. ευρώ (κοινοτική δαπάνη) επί του επιλέξιμου προϋπολογισμού του των 49,3 εκ. ευρώ.

Η μελέτη κόστους-οφέλους και οι λοιπές υποστηρικτικές μελέτες, καθώς και τα στοιχεία που συλλέχθηκαν, επεξεργάστηκαν και απεστάλησαν στην Ε.Ε. από τις υπηρεσίες της Περιφέρειας Θεσσαλίας για το «Μεγάλο Έργο» σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Κανονισμού, οδήγησαν σε έγκαιρη και θετική εξέλιξη την έγκρισή του. Σημειώνεται ότι ως «Μεγάλο Έργο» χαρακτηρίζεται κάθε έργο με προϋπολογισμό άνω των 50 εκ. ευρώ. Και στο ποσό αυτό προσμετρώνται όλα τα κόστη και για το σύνολο των έργων που αποτελούν μια ενιαία ενότητα.

Εν προκειμένω, όλες οι εργολαβίες και τα λοιπά υποστηρικτικά έργα που αφορούν στον οδικό άξονα Λάρισα Τρίκαλα, συμπεριλαμβανομένων και των ποσών που δαπανήθηκαν για απαλλοτριώσεις (που υπερβαίνουν συνολικά τα 18 εκ.ευρώ στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ), συναθροίζονται για την εξέταση του έργου στο πλαίσιο του Κανονισμού. Ο συνολικός προϋπολογισμός ένταξής του στο ΕΣΠΑ, επιμερισμένος σε 2 Πράξεις, αγγίζει τα 90 εκ.ευρώ, με εκτίμηση κόστους τα 66 εκ.ευρώ εκ των οποίων τα 49,3 εκ.ευρώ αποτελούν τον προς συγχρηματοδότηση προϋπολογισμό (σ.σ. εξαιρούνται τα ποσά απαλλοτριώσεων που δεν καλύπτονται από την Ε.Ε. και βαρύνουν στον εθνικό Π/Υ). Πρόσθετα, στο Γ΄ΠΕΠΘ το κόστος ανήλθε στα 22 εκ.ευρώ, για το μέρος της μιας Πράξης που είναι «έργο-γέφυρα».

Σημειώνεται επίσης, ότι κατά την αρχική ένταξη των 2 Πράξεων στο ΕΣΠΑ, οι προϋπολογισμοί δεν υπερέβαιναν τα 50 εκ.ευρώ. Ωστόσο, μετά την διάλυση και των τεσσάρων (4) αρχικών εργολαβιών στον οδικό άξονα και την εφαρμογή της διαδικασίας για την επαναδημοπράτησή τους, ο προϋπολογισμός συνολικά υπερέβη τα 50 εκ.ευρώ, με αποτέλεσμα να πρέπει να κινηθεί η όλη διαδικασία έγκρισης από την Ε.Ε.

Για το ΕΣΠΑ Θεσσαλίας, το υπόψη «Μεγάλο Έργο» είναι και το μοναδικό Δημόσιο Έργο που εντάσσεται στην κατηγορία αυτή. Ο χρόνος λήψης της απόφασης της Ε.Ε. είναι εντός του προδιαγεγραμμένου χρονοδιαγράμματος από τη χώρα, στο πλαίσιο υποβολής στην Ε.Ε. «Μεγάλων Έργων» του ΕΣΠΑ για έγκριση. Το γενικό συντονισμό πορείας έγκρισης «Μεγάλων Έργων» του ΕΣΠΑ, έχει το Υπουργείο Ανάπτυξης, με το οποίο η Περιφέρεια συνεργάζεται όλο το διάστημα για την επίτευξη του στόχου. Σημειώνεται επίσης ότι, πιθανή μη έγκαιρη έγκριση από την Ε.Ε., θα οδηγούσε σε επιβάρυνση του εθνικού προϋπολογισμού με σημαντικά ποσά. Ο αρμόδιος Οργανισμός για την υλοποίηση του έργου είναι η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων Περιφέρειας Θεσσαλίας.

EASTER_2024_CHAMBEROFTRIKALA_300x300_-_Αντιγραφή.jpg

DEYAM.gif

1vlahakia.jpg

1vlahakia_001.jpg

2vlahakia.jpg 

gkekas1_Αντιγ.jpg

faltakas.jpg

aliagas_copy.jpg

vamal.gif

Manaviko_Fillipas_Ntina__gia_6_mines.jpg

 Vainas2.png

 Vaina.png

selfhelpbanner.gif

 

Μεινετε Συνδεδεμενοι

twitter-30facebook-30 Skype Me™! Contact-Us

 Ο antilogosnews.gr είναι πιστοποιημένο μέλος του eMEDIA original_200.jpg (Μητρώο OnLine Media) υπό την Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας με Αριθμό Μητρώου 14054.

--Απαγορεύεται η αναδημοσίευση & ανάρτηση των άρθρων που υπάρχουν στον ιστότοπο www.antilogosnews.gr χωρίς την γραπτή άδεια του αρθρογράφου ή του διαχειριστή του ιστοτόπού μας. Σε περίπτωση που πραγματικά επιθυμείτε να προβείτε σε τέτοια κίνηση, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας μέσω της ηλεκτρονικής φόρμας επικοινωνίας που υπάρχει στον ιστότοπό μας, ή τηλεφωνικά. Όλα μας τα άρθρα αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία των αρθρογράφων και του διαχειριστή, και θα σας παρακαλούσαμε όπως σεβαστείτε την δουλειά και τον χρόνο που αφιερώνουμε για την  ενημέρωσή σας. Σας ευχαριστούμε.

Υπεύθυνη: Σκαρλάτου Σοφία Αικατερίνη Τηλ.&Fax :2432 400 094Επικοινωνία (Θεοδόσης) Κιν.: 698 24 94 413 -

e-mail: antilogos.news@gmail.com