Να ξαναμπεί στις ράγες η σιδηροδρομική σύνδεση Καλαμπάκας - Κοζάνης !!!

Τρίτη, 19 Ιούνιος 2018 09:33
Εκτύπωση

sidirodromos-4Με μεγάλη επιτυχία έγινε το Σάββατο 16 Ιουνίου στην Κα-λαμπάκα η ημερίδα που οργάνωσε ο ΣΦΣΤ. Παρουσία  του περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Κώστα...

Αγοραστού και εκπροσώπων των δήμων Τρικάλων, Καλαμπάκας, Δεσκάτης, Γρεβενών, Κοζάνης αλλά και φίλων του τρένου που ήρθαν από την Πτολεμαΐδα και την Φλώρινα, αναδείχθηκε η ανάγκη το σπουδαίο αυτό έργο να βγει απ' το ψυγείο ώστε επιτέλους να λήξει η εκκρεμότητα των τελευταίων ενενήντα χρόνων.
Συγκεκριμένα στην ημερίδα, εκτός του κ. Κώστα Αγοραστού παραβρέθηκαν οι δήμαρχοι Καλαμπάκας Χρήστος Σινάνης και Δεσκάτης Δημήτρης Καραστέργιος, οι αντιδήμαρχοι Κοζάνης Κωνσταντίνος Δεσποτίδης, Γρεβενών Χρήστος Τριγώνης, Καλαμπάκας Χρήστος Παπαγεωργίου και Μαρία Κουκουράβα Γκαραγκάνη καθώς και ο αντιδήμαρχος Τρικάλων και σιδηροδρομικός Τάκης Παζαΐτης.
Λόγω της συζήτησης στην Βουλή δεν μπόρεσαν να παρευρεθούν οι τοπικοί βουλευτές, οι οποίοι όμως έστειλαν μηνύματα στήριξης της όλης προσπάθειας.
Ακόμα παραβρέθηκαν αντιπροσωπείες των συλλόγων φίλων σιδηροδρόμου Αθήνας, Θεσσαλονίκης και Καρδίτσας.
Τον σιδηρόδρομο εκπροσώπησαν ο Γιάννης Αντωνιάδης πρόεδρος της ΕΕΣΤΥ και μέλος του Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ, ο Κώστας Μουρουδέλης διευθυντής μελετών του ΟΣΕ και οι μηχανικοί Σπύρος Παπανδρεάδης προϊστάμενος της γραμμής Βόλου και δυτικής Θεσσαλίας, Μιχάλης Αναστασάκης της ΕΡΓΟΣΕ και Βασίλης Παπούλιας, υπεύθυνος για το τμήμα δυτικής Θεσσαλίας. Και βέβαια δεν μπορούσε να λείψει ο Θωμάς Χαχάμης που επάξια εκπροσώπησε τους εργαζόμενους στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Την ημερίδα άνοιξε η πρόεδρος του συλλόγου Αθανασία Τσιοτινού θέτοντας το βασικό πλαίσιο της διεκδίκησης.
Ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός τόνισε την στήριξη της περιφέρειας στην διεκδίκηση του έργου και τόνισε το έμπρακτο ενδιαφέρον της περιφέρειας με έργα και όχι με λόγια για τον σιδηρόδρομο, ανακοινώνοντας την επικείμενη δημοπράτηση της ηλεκτροκίνησης Παλαιοφαρσάλου-Καλαμπάκας η οποία χρηματοδοτείται από το ΠΕΠ Θεσσαλίας.
Στη συνέχεια μίλησαν ο δήμαρχος Καλαμπάκας, ο δήμαρχος Δεσκάτης και οι αντιδήμαρχοι Γρεβενών, Κοζάνης και Τρικάλων.
Το παλιό έργο που κατασκευάστηκε το 1930 και δεν ολοκληρώθηκε ποτέ παρουσίασε με μια πολύ ζωντανή και εμπεριστατωμένη εργασία- παρουσίαση ο μηχανολόγος μηχανικός και ερευνητής της παλιάς γραμμής Δημήτρης Τερτίπης.
Επίσης ο εκπαιδευτικός κ. Μιχάλης Μιχαλόπουλος παρουσίασε μία όμορφη εργασία-έρευνα που έκαναν στα Γρεβενά οι μαθητές του 2ου γυμνασίου της πόλης σχετικά με την παλιά γραμμή.

Τις νέες μελέτες που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια παρουσίασε ο διευθυντής μελετών του ΟΣΕ πολιτικός μηχανικός κ. Κώστας Μουρουδέλης.
Για τις μελέτες του τμήματος αυτού έχουν δαπανηθεί έως τώρα περίπου δέκα πέντε εκατομμύρια ευρώ και χρειάζονται ακόμα τέσσερα εκατομμύρια για την ολοκλήρωσή τους και την κατάρτιση των τευχών δημοπράτησης. Συνολικά για τον δυτικό σιδηροδρομικό άξονα έχουν δαπανηθεί για μελέτες έως τώρα περισσότερα από εβδομήντα εκατομμύρια ευρώ.
Ο κ. Μουρουδέλης ανέφερε ότι το έργο Καλαμπάκας-Κοζάνης είχε προϋπολογιστεί αρχικά στο ποσό των επτακοσίων εκατομμυρίων, αλλά με κάποιες τροποποιήσεις που έγιναν στην αρχική μελέτη το κόστος μειώθηκε στα πεντακόσια εξήντα εκατομμύρια, που με την έκπτωση που θα δώσουν οι κατασκευαστές υπολογίζεται ότι θα πέσει περίπου στα τριακόσια πενήντα εκατομμύρια.
Στη συνέχεια πήραν το λόγο οι εκπρόσωποι των συλλόγων φίλων σιδηροδρόμου Αθηνών, Θεσσαλονίκης και Καρδίτσας Σπύρος Φασούλας, Ανδρέας Μυλωνάκης και Κώστας Αντωνίου.
Μίλησαν επίσης ο πρώην δήμαρχος και βουλευτής Μιχάλης Ταμήλος, ο Θωμάς Χαχάμης, ο Χρήστος Παπαγεωργίου και αρκετοί από το κοινό που παρακολούθησε την εκδήλωση.
Από όλη την συζήτηση προέκυψε το συμπέρασμα ότι η κατασκευή του συγκεκριμένου έργου θα ενώσει την δυτική Θεσσαλία με την δυτική Μακεδονία, θα ενώσει απευθείας το λιμάνι του Πειραιά με τα λιμάνια της Αδριατικής και θα δώσει μεγάλη προστιθέμενη αξία στις γραμμές Παλαιοφαρσάλου-Καλαμπάκας και Κοζάνης-Πτολεμαΐδας-Αμυνταίου-Φλώρινας-Μοναστηρίου (Μπίτολα) οι οποίες έχουν ανακαινισθεί τα τελευταία χρόνια. Με την κατασκευή δηλαδή μιας γραμμής 100 χιλιομέτρων η χώρα αποκτά στον κορμό της έναν άξονα 300 χιλιομέτρων.
Συμπερασματικά ο ΣΦΣΤ εκτιμά ότι η ημερίδα ως πρώτο βήμα ήταν αρκετά επιτυχημένη και μαζί με τις δράσεις που ελπίζουμε ότι θα αναπτυχθούν στη δυτική Μακεδονία θα συμβάλλει ώστε το υπουργείο υποδομών να δει με μεγαλύτερη προσοχή το συγκεκριμένο έργο ώστε να βρεθεί ο τρόπος χρηματοδότησής του για να ολοκληρωθεί στο άμεσο μέλλον.
Η όλη εκδήλωση ολοκληρώθηκε αργά τη νύχτα με δείπνο που παρέθεσε ο σύλλογος στους προσκεκλημένους στο Καστράκι.
Ο ΣΦΣΤ θα εξακολουθήσει να αγωνίζεται για την ευαισθητοποίηση όσο το δυνατόν περισσότερων φορέων τόσο στην περιοχή μας όσο και στις άλλες περιοχές που θα εξυπηρετήσει η νέα γραμμή.

Share