Ημερίδα του Συνδέσμου Τουριστικών Επιχειρήσεων Μετεώρων (Σ.Τ.Ε.Μ.) για τον Τουρισμό

Εκτύπωση

imerida1

Πραγματοποιήθηκε ημερίδα του Συνδέσμου Τουριστικών Επιχειρήσεων Μετεώρων (Σ.Τ.Ε.Μ.) που αφορά την Καλαμπάκα και τον Τουρισμό.
Σε αυτήν κλήθηκαν οι υποψήφιοι Δήμαρχοι να αναπτύξουν τα προγράμματά τους για τον Τουρισμό και να απαντήσουν σε ερωτήσεις που τους τέθηκαν από την Επιτροπή οργάνωσης της ημερίδας.

Συμμετείχαν οι Υποψήφιοι Δήμαρχοι Δημ. Σακελλαρίου, Χρ. Σινάνης, Γιαν. Μπουφίδης και Πέρυ Χαρτοπούλου.

Η κα Χαρτοπούλου διαφωνώντας με τη διαδικασία αρνήθηκε να απαντήσει στις ερωτήσεις του Σ.Τ.Ε.Μ, και αποχώρισε από το πάνελ.


Το θέμα της ημερίδας ήταν:
''Σύγχρονες Τάσεις & Δεδομένα στην Διαχείριση & Προώθηση Τουριστικών Προορισμών: Προκλήσεις και Προοπτικές για τα Μετέωρα''
Παρουσίαση για λογαριασμό του ΣΤΕΜ, από τον κύριο Μανόλη Ψαρρό*.
Λόγω της χρονικής συγκυρίας, προηγήθηκαν:
- Παρουσίαση προτάσεων για τον τουρισμό από τους υποψήφιους Δημάρχους Καλαμπάκας.
– Ερωτήσεις από μέλη του ΣΤΕΜ

Εισαγωγή ημερίδας ΣΤΕΜ

imerida2

Θα ήθελα να ευχαριστήσω, τον κο Δήμαρχο, τους νέους υποψήφιους Δημάρχους για την ανταπόκριση στην πρόσκλησή μας καθώς επίσης και όλους όσους μας τίμησαν με την παρουσία τους, τους υποψήφιους συμβούλους, τα μέλη του ΣΤΕΜ, τον υπόλοιπο κόσμο, τους δημοσιογράφους, την Εβίτα Μιχαλίτση, τον κύριο Διβάνη για την βοήθεια που μας πρόσφερε, τον πάντα πρόθυμο διευθυντή, κύριο Θεόδωρο Τζιρακίδη και ιδιαίτερα θα ήθελα να ευχαριστήσω τον κύριο Μανώλη Ψαρρό για την στήριξη και την άμεση συνεισφορά του.

Δε σας καλέσαμε σήμερα εδώ για να κάνουμε πολιτική, να σας φέρουμε σε δύσκολη θέση, να σας πιέσουμε, να σας στριμώξουμε ή να ακούσουμε λόγια μεγάλα. Θέλουμε να βοηθήσουμε πραγματικά. Πιστεύουμε και ευχόμαστε ότι η συνάντηση η σημερινή, να είναι μία αρχή για ένα διαφορετικό τρόπο σκέψης, αντίληψης και διαφορετικής προσέγγισης για σοβαρά θέματα της περιοχής μας, όπως είναι ο τουρισμός. Το τραπέζι αυτό να μεγαλώσει ακόμα περισσότερο και να καθίσουμε πολλοί τριγύρω για να πετυχαίνουμε το καλύτερο δυνατόν αποτέλεσμα. Για το καλό της περιοχής μας, για το καλό όλων μας.

Δεν ξέρω αν χάσαμε το τρένο, αλλά ξέρω ότι έχουμε μείνει αρκετά πίσω σε θέματα τουριστικής υποδομής και ανάπτυξης. Οι ανταγωνιστές μας δουλεύουν μεθοδικά, με σχέδιο και κερδίζουν συνεχώς έδαφος, ενώ εμείς παραμένουμε στάσιμοι.

Η πραγματική κατάσταση για τον τουρισμό μας δεν είναι ούτε αυτή που μας λένε ούτε αυτή που βλέπουμε, πολλές φορές.

Σε εθνικό αλλά και σε τοπικό επίπεδο, οι τιμές που αγοράζουν οι ξένοι, έχουν πιεστεί πάρα πολύ, με αποτέλεσμα οι περισσότερες επιχειρήσεις να είναι ζημιογόνες ή στα όριά τους.

 

Θα πρέπει να αποβάλλουμε την όποια μιζέρια και συντηρητισμό μας διακατέχει, σε σημαντικό βαθμό θα έλεγα, τα αλισβερίσια και τις παρεούλες, να αντιληφθούμε τα μηνύματα και τις απαιτήσεις των καιρών και να αποκτήσουμε παγκόσμιο τρόπο σκέψης, να συνειδητοποιήσουμε το παγκόσμιο ΄΄μέγεθος΄΄ της περιοχής μας, να βάλουμε πολύ ψηλά τον πήχη, να θέσουμε υψηλούς στόχους, με όραμα και καινοτόμες ιδέες, να αξιοποιήσουμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής μας, αλλά και το μοναδικό παγκοσμίως πλεονέκτημα των Μετεώρων. Να αναπτύξουμε τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του τουρισμού μας.

Θέλει πάρα πολύ δουλειά, ευρύτερες συνεργασίες, πολύ βαθειά το χέρι στην τσέπη και πάνω απ΄όλα, σταθερή τοπική στρατηγική, ανεξάρτητη από τις εκάστοτε δημοτικές διοικήσεις και τυχόν αλλαγές αυτών.

Δεν χρειαζόμαστε δημοτική αρχή για να κάνει απλά διαχείριση, χρειαζόμαστε δημοτική αρχή με ευρεία αντίληψη, να είναι σε θέση να κάνει ανατροπές, να φέρνει γρήγορο και θετικό αποτέλεσμα, στο τέλος του χρόνου να έχει και πλεόνασμα.

Λόγια ακούμε πολλά και καλά, προγράμματα και υποσχέσεις επίσης. Τον τρόπο δράσης και πραγματοποίησης με χρονοδιαγράμματα, την εξεύρεση πόρων, συγκεκριμένα από πού και πώς και σε τι ύψος budget και όχι γενικά, όπως θα βρούμε, θα ψάξουμε θα εντάξουμε κτλ., θα θέλαμε να ακούσουμε από εσάς.

Όταν διεκδικεί κάποιος την διοίκηση μιας επιχείρησης ή ενός οργανισμού, στηρίζεται σε κάποιο σχέδιο (business plan), με συγκεκριμένο προϋπολογισμό, ανθρώπους, νούμερα, τρόπους κτλ., και στοχεύει σε συγκεκριμένα απτά αποτελέσματα και σε συγκεκριμένο χρόνο.

Φέρει δε ακέραια, την ευθύνη της όποιας επιτυχίας ή αποτυχίας.

Για να αντιληφθούμε το μέγεθος της ωφέλειας από τον τουρισμό θα σας πώ τα εξής:

-          Για κάθε νέα θέση απασχόλησης στον τουρισμό, δημιουργείται και μία θέση στην υπόλοιπη οικονομία και,

-          κάθε 1 ευρώ κατανάλωσης στον τουρισμό, δημιουργεί υπερδιπλάσια κατανάλωση στην υπόλοιπη οικονομία

(στοιχεία ΣΕΤΕ)

Εμείς σαν ΣΤΕΜ, θα είμαστε στο πλευρό της όποιας δημοτικής ομάδας εκλεγεί, να συνεργαστούμε, να αναλύσουμε σε βάθος τα όποια λειτουργικά ή μη προβλήματα, απόψεις, θέσεις, προτάσεις, τρόπους δράσης για τον τουρισμό.

 

Ευχόμαστε καλή επιτυχία σε όλους και να επικρατήσουν οι καλύτεροι και αξιότεροι και στέκομαι εδώ, με διάθεση πραγματικής προσφοράς και ανιδιοτέλειας, με γνώμονα πάντα, το καλό του Δήμου της Καλαμπάκας και των πολιτών.

 

 

Ευχαριστώ

 

Ηλίας Μαυραγάνης

Πρόεδρος του ΣΤΕΜ

 

Οι Τοποθετήσεις των υποψηφίων. (όσες λάβαμε από τα Γραφεία Τύπου των συνδυασμών)

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΥ «ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΣΥΝΕΧΕΙΑ»

 dimioyrgias-synexeia

 

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ – ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΑΠΟΘΕΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΥ «ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΣΥΝΕΧΕΙΑ» ΜΕ ΥΠΟΨΗΦΙΟ ΔΗΜΑΡΧΟ ΔΗΜΟΥ ΚΑΛΑΜΠΑΚΑΣ ΤΟ ΔΗΜΗΤΡΗ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ

 

Θέσεις και προτάσεις για την τουριστική ανάπτυξη του Δήμου, του Χρήστου Σινάνη

aep

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Για την περιοχή του Δήμου Καλαμπάκας ο τουρισμός είναι η σημαντικότερη δραστηριότητα, από την οποία, ανάλογα με την ανάπτυξή της, επηρεάζεται το βιοτικό επίπεδο των κατοίκων.

Η περιοχή μας, ευτυχώς, δεν έχει να ζηλέψει τίποτε από άλλους τουριστικούς προορισμούς παγκόσμιας εμβέλειας. Τα πλεονεκτήματα του τόπου μας είναι πολλά, τα οποία όμως πρέπει προβάλλουμε και να εκμεταλλευτούμε. Πιστεύουμε πως μέχρι σήμερα, δυστυχώς,   δεν έχουν γίνει πολλά πράγματα από την πλευρά του Δήμου, για την προβολή τους.

Όπως όλοι ξέρουμε, ο μεγαλύτερος όγκος επισκεπτών παραμένει στην περιοχή μας λίγες ώρες, το πολύ μία ημέρα. Επισκέπτονται την περιοχή μας με λεωφορεία. Είναι ο λεγόμενος μαζικός τουρισμός. Έρχονται μονοήμερες εκδρομές, βλέπουν δυο τρία μοναστήρια, τρώνε, (αν φάνε), και φεύγουν, με αποτέλεσμα να αφήνουν ελάχιστο όφελος από την επίσκεψή τους. Τίθεται λοιπόν το ερώτημα.

Τι πρέπει να κάνουμε σαν Δήμος για να αυξηθούν οι ημέρες παραμονής των επισκεπτών στην περιοχή?

Για την «ΑΔΕΣΜΕΥΤΗ ΕΝΩΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ» το «φάρμακο» έχει όνομα και λέγεται:

« ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΣΤΑ ΜΕΤΕΩΡΑ».

          Αυτές οι λέξεις, θα είναι ο στόχος και το σύνθημά μας. Να γίνει, δηλαδή, η περιοχή μας, μια από τις γνωστότερες στον κόσμο περιοχές για διακοπές και όχι για μονοήμερες επισκέψεις.

Υπάρχουν όμως οι προϋποθέσεις και τι πρέπει να κάνουμε για να πετύχουμε το στόχο μας?

1.       Τουριστικό προϊόν.

«Δόξα τω Θεώ», ζούμε σε έναν ευλογημένο τόπο κυριολεκτικά και μεταφορικά. Κατ’ αρχήν τα βράχια, σαν φυσικό – γεωλογικό φαινόμενο, η μοναστική πολιτεία με την ιστορία, τον υλικό και πνευματικό θησαυρό αιώνων που κουβαλά και η ομορφιά του τοπίου των Μετεώρων. Επίσης το Σπήλαιο της Θεόπετρας, ο Ναός της Κοίμησης της Θεοτόκου, η παλιά πόλη της Καλαμπάκας και το παλιό Καστράκι σαν παραδοσιακοί οικισμοί, ο Ασπροπόταμος, ο ορεινός όγκος της Πίνδου με τα γραφικά χωριά του, τα παλιά πέτρινα γεφύρια, οι πολιτιστικές εκδηλώσεις όλων των χωριών της περιοχής μας και τα τοπικά παραδοσιακά προϊόντα, είναι μερικά από τα πλεονεκτήματα της περιοχής, τα δώρα του Θεού και των ανθρώπων.

2.       Υποδομές.

Η περιοχή μας είναι από τις πληρέστερες στην Ελλάδα, μη νησιωτική, σε αριθμό καταλυμάτων και κρεβατιών και έχει καλές υποδομές επισιτιστικού χαρακτήρα. Για όσα θέματα υποδομών χρειάζονται βελτιώσεις, καθώς και για όσα υπάρχει έλλειψη θα αναφερθούμε παρακάτω.

3.       Προβολή – Διαφήμιση.

Το βάρος των προσπαθειών μας θα δοθεί αρχικά στον τομέα της προβολής και της διαφήμισης. Για να έρθει κάποιος διακοπές στα Μετέωρα πρέπει να ξέρει από πριν τα πάντα. Πώς θα ρθει, τι του προσφέρουμε, με τι θα ασχοληθεί, τι θα δει, πώς θα δράσει, πώς περάσει καλά.

Σε όλα τα παραπάνω ερωτήματα, και σε πολλά άλλα, θα δώσει απαντήσεις το ειδικό γραφείο, που θα δημιουργήσουμε στο Δήμο μας. Το γραφείο, θα έχει υπεύθυνο πολιτικό προϊστάμενο αντιδήμαρχο αποκλειστικά για τον τουρισμό και θα στελεχωθεί με εξειδικευμένους ανθρώπους από την περιοχή μας.

Θα λειτουργεί καθημερινά (και τις αργίες) μέχρι αργά το βράδυ και αποκλειστικό του μέλημα θα είναι : η με κάθε τρόπο και με κάθε μέσο προβολή – διαφήμιση και παροχή πληροφοριών σε όλο τον πλανήτη.

Θέλουμε να περάσουμε το μήνυμα, με όλα τα σύγχρονα μέσα που η τεχνολογία μας παρέχει, πως τα Μετέωρα είναι προορισμός διακοπών και όχι μόνο προορισμός ημερήσιας επίσκεψης.

Αυτό θα γίνει με:

_ Δημιουργία ιστοσελίδας ,σε διάφορες γλώσσες, για την προβολή όλης της περιοχής, στην οποία θα παρέχονται οι πληροφορίες και θα απαντώνται τα ερωτήματα που τυχόν έχει κάποιος επισκέπτης. Επίσης θα περιγράφεται κάθε είδους δραστηριότητα που γίνεται στην περιοχή πότε, πού και από ποιον αυτή θα πραγματοποιηθεί. Τέλος θα ενημερώνει τους επισκέπτες για τα νέα της περιοχής μας και κατά πόσο αυτά θα επηρεάσουν ή όχι την επίσκεψή τους (απεργίες, εργασίες σε δρόμους κλπ). _Προώθηση της ιστοσελίδας στις παγκόσμιες μηχανές αναζήτησης.

_Διαφήμιση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του συνθήματος «Διακοπές στα Μετέωρα» και επιγραμματικά τους λόγους που πρέπει να γίνει αυτό.

_Διαφήμιση σε τουριστικά έντυπα του εξωτερικού και της χώρας μας.

_ Εκτύπωση και διάθεση τουριστικών χαρτών και φυλλαδίων.

_ Παρουσία με περίπτερο, σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς, σε εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

_ Αναλυτικός πίνακας με τις πολιτιστικές εκδηλώσεις του κάθε χωριού για όλο το χρόνο.

_ Προβολή, για τους επισκέπτες του γραφείου, σε μεγάλη οθόνη, βίντεο με τα αξιοθέατα της περιοχής και τις δραστηριότητες που μπορούν να κάνουν.

_ Κάθε άλλη ενέργεια που θα προτείνουν οι ειδικοί στον τουρισμό, στις νέες τεχνολογίες και στο μάρκετιγκ.

Στόχος μας είναι οι επισκέπτες να έρχονται για « Διακοπές στα Μετέωρα» και μάλιστα όλο το χρόνο, γιατί η περιοχή προσφέρεται για διακοπές κάθε εποχή.

Η διαφήμισή μας θα απευθύνεται σε όλους, αλλά θα προβάλλει και θα ενθαρρύνει τις δράσεις και δραστηριότητες του εναλλακτικού λεγόμενου τουρισμού. Δραστηριότητες όμως οργανωμένες, με κανόνες και με την παρουσία και επίβλεψη των Συλλόγων της περιοχής ( αναρρίχησης, ορειβασίας ,ξεναγών) και πάντα μέσα στα πλαίσια της ιδιαιτερότητας και ιερότητας του χώρου.

Όσοι ασχολούνται με τις δραστηριότητες αυτές σαν χόμπυ ή σαν άθλημα κάθονται πολλές μέρες σ’ ένα μέρος, αρκεί να τους αρέσει και να βρίσκουν αυτό που επιθυμούν, για να ζήσουν την περιπέτειά τους.

4.       Δημιουργία υποδομών - Παροχή υπηρεσιών.

Με μια διαρκή διαφημιστική προσπάθεια οι επισκέπτες, που θα κάνουν διακοπές στην περιοχή μας, πιστεύουμε πως θα αυξηθούν. Για να μένουν όμως ευχαριστημένοι και να γίνουν οι ίδιοι διαφημιστές της περιοχής μας στη χώρα τους και στον κόσμο όλο, θα πρέπει να τους δώσουμε και καλές υπηρεσίες. Να δουν , να δράσουν , να απολαύσουν, να περάσουν καλά. Από την πλευρά του ο Δήμος, σε συνεργασία με φορείς, μπορεί να συμβάλλει στα :

_Ίδρυση Γεωλογικού Μουσείου.

_Ίδρυση Μουσείου των ευρημάτων του Σπηλαίου της Θεόπετρας.

_Λειτουργία του χώρου για την τρισδιάστατη απεικόνιση.

_Λειτουργία του χώρου της Δημοτικής Βιβλιοθήκης μετά την παράδοσή της.

Τα παραπάνω έργα είναι σε εξέλιξη και η αποπεράτωσή τους θα βοηθήσει πάρα πολύ στην προβολή του τόπου και θα κάνουν πιο πλούσιο το τουριστικό μας προϊόν.

_Ίδρυση Μουσείων.

_Καθαρισμός, καθημερινά, όλων των τουριστικών προορισμών της περιοχής και τοποθέτηση καλαίσθητων καλαθιών και κάδων απορριμμάτων.

_Κατασκευή, σήμανση και φωτισμός μονοπατιών στα ριζά των βράχων και ανάμεσα σ’ αυτά, για περίπατο προς παλιό Καστράκι και Αγ. Τριάδα.

_Κατασκευή ποδηλατικών διαδρομών προς Θεόπετρα , Σαρακίνα , Διάβα, Μύκανη.

_Οργάνωση, σε συνεργασία με τους συλλόγους της περιοχής , πολιτιστικών και καλλιτεχνικών εκδηλώσεων, πρωταθλημάτων, αγώνων σε τοπική, πανελλήνια και παγκόσμια κλίμακα, όσο περισσότερα Σαββατοκύριακα και 3ήμερα το χρόνο μπορούμε. Τέτοιες διοργανώσεις γίνονται ήδη στην περιοχή μας, θα προσπαθήσουμε να γίνουν περισσότερες. Επίσης διοργάνωση   εκδηλώσεων στους τομείς που αφορούν το θρησκευτικό τουρισμό, τον αγροτουρισμό, τα τοπικά παραδοσιακά προϊόντα, τα σπορ βουνού.

_Διοργάνωση στην περιοχή μας συνεδρίων, εκθέσεων, ημερίδων, συμποσίων, σε συνεργασία με φορείς και οργανισμούς πανελλήνιας και παγκόσμιας ακτινοβολίας.

_ Συνεργασία με τα γραφεία που ασχολούνται με τον τουρισμό, τις διακοπές και τα ταξίδια, στην περιοχή μας και σ’ όλη την Ελλάδα, για αλλαγή των πλάνων τους στον προορισμό για Μετέωρα. Με έδρα την περιοχή να διοργανώνουν καθημερινά εκδρομές και επισκέψεις προς Λίμνη Πλαστήρα, Πήλιο-Βόλο, Παράλια Λάρισας- Τέμπη, Περτούλι - Ελάτη, Μέτσοβο- Ζαγοροχώρια. Ο Δήμος δεν είναι Τουριστικό Γραφείο, ούτε πρέπει να γίνει. Δεν πουλάει υπηρεσίες. Απλώς προβάλει, ενημερώνει, βοηθάει του φορείς αλλά και τους ιδιώτες που ασχολούνται με τον τουρισμό και το κέρδος του θα είναι με έμμεσο τρόπο.

_Άφησα τελευταίο, αλλά όχι έσχατο, τη συνεργασία του Δήμου με το Σεβασμιότατο Μητροπολίτη και τις Ιερές Μονές. Πρέπει να το καταλάβουμε όλοι, πως τουριστική ανάπτυξη στην περιοχή των Μετεώρων, χωρίς τη συνεργασία με τις Ιερές Μονές και το Σεβασμιότατο Μητροπολίτη δε γίνεται.

Η καλή συνεργασία και ο σεβασμός στο έργο τους θα φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Ο προσκυνηματικός τουρισμός είναι σε άνοδο τα τελευταία χρόνια, με χιλιάδες επισκέπτες κάθε χρόνο, που αν δεν ήταν τα μοναστήρια δε θα έρχονταν. Θέλουμε αυτοί οι επισκέπτες να παραμένουν περισσότερο χρόνο και να επισκέπτονται όλα τα μοναστήρια των Μετεώρων και της ευρύτερης περιοχής, που είναι αρκετά και όλα υπέροχα.

5.       Αλλαγή συμπεριφορά – νοοτροπίας.

Ό,τι και να κάνουμε σαν Δήμος και ιδιώτες, δε θα έχουμε αποτέλεσμα , αν « πρωτίστως» δεν αλλάξει η νοοτροπία και η συμπεριφορά μας απέναντι στον επισκέπτη. Πρέπει να έχουμε τουριστική συνείδηση. Μπορεί σήμερα να κάνουμε μια «αρπαχτή», αλλά θα χάσουμε πολύ περισσότερα αύριο. Δεν πρέπει να βλέπουμε τον επισκέπτη σαν πακέτο, αλλά σαν άνθρωπο.

Οι γνώμες και οι κριτικές των επισκεπτών για την περιοχή και ο τρόπος παροχής των υπηρεσιών μας γίνονται αμέσως γνωστά σε όλο τον κόσμο, σήμερα με το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Συνήθως οι άνθρωποι προγραμματίζουν τις διακοπές τους, σε μέρη για τα οποία έχουν ακούσει καλά λόγια από γνωστούς και φίλους που τα έχουν ήδη επισκεφθεί, ή από το διαδίκτυο. Κάθε λάθος συμπεριφορά ή κακή υπηρεσία κάποιου, στοιχίζει σε όλους και αποτελεί δυσφήμιση για όλη την περιοχή.

Εμπλεκόμαστε όλοι λίγο ή πολύ. Πολιτεία, Δήμος, επιχειρηματίες, σύλλογοι, φορείς, απλοί πολίτες, γι’ αυτό πρέπει να σεβόμαστε τον επισκέπτη και να συμπεριφερόμαστε με τον ίδιο τρόπο, που θέλουμε να μας συμπεριφέρονται σε ένα ξένο μέρος.

Τότε και μόνο τότε, θα ξανάρθει ο ίδιος, ή θα στείλει του φίλους του να κάνουν« ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΣΤΑ ΜΕΤΕΩΡΑ».

Προτάσεις για την τουριστική ανάπτυξη του Δήμου, από τον Γιάννη Μπουφίδη

orama-drasi

Ο τουρισμός είναι η πιο σημαντική οικονομική δραστηριότητα στην περιοχή. Οι επιπτώσεις από την επιτυχία ή αποτυχία της ετήσιας τουριστικής κίνησης, επιδρούν σημαντικά στην καθημερινή ζωή όλων και επηρεάζουν το βιοτικό επίπεδο. Οι φυσικές ομορφιές του μοναδικού γεωλογικού φαινόμενου, η ποικιλομορφία του τοπίου, ο ορεινός όγκος της Πίνδου, το κλίμα, η κομβική γεωγραφική  θέση, η χιλιόχρονη μοναστική πολιτεία και η πολιτιστική κληρονομιά που διαθέτει η περιοχή, είναι τα τοπικά συγκριτικά πλεονεκτήματά  έναντι άλλων τουριστικών προορισμών.

Τα τουριστικά θέλγητρα που βρίσκονται στη σκιά των Μετεώρων όπως το σπήλαιο της Θεόπετρας και ο ορεινός όγκος του Ασπροποτάμου δεν έχουν την προβολή και την προσοχή που θα έπρεπε. Δεν έχει γίνει τίποτα σημαντικό  για  την αξιοποίηση τους τουριστικά. Αυτό έχει σαν συνέπεια η οικονομική δραστηριότητα να περιορίζετε εγγύς των βράχων των Μετεώρων. Δημιουργείτε έτσι μια μη ισόρροπη τουριστική ανάπτυξη σε έναν δήμο με τεράστια έκταση αλλά με πολλά και σημαντικά προβλήματα.

Οι βασικοί άξονες της τουριστικής μας δράσης για την τουριστική ανάπτυξη του Δήμου Καλαμπάκας είναι οι εξής τρείς:

  1. 1.ΑΞΟΝΑΣ

Να καταστεί η περιοχή προορισμός τουλάχιστον μιας διανυκτέρευσης.

Η μεγάλη πλειοψηφία των επισκεπτών μένουν στην περιοχή από μερικές ώρες έως 1 μέρα και εδώ εντοπίζετε ο σημαντικότερος αρνητικός παράγοντας που καθιστά μη βιώσιμη και παραγωγική την λειτουργία για μια μεγάλη μερίδα επιχειρήσεων. Αυτό για να γίνει θα πρέπει να δράσουμε με σκοπό να δώσουμε στον επισκέπτη κίνητρο για να παρατείνει την διαμονή του.

Οι προτάσεις μας για αυτό είναι:

Σύντομα, ελπίζουμε, θα παραδοθούν το Γεωλογικό μουσείο Καστρακίου, Η τρισδιάστατη απεικόνιση της ιστορίας των Μετεώρων και η Δημοτική Βιβλιοθήκη. Αυτοί οι επισκέψιμοι μουσειακοί πολύ-χώροι με τις κατάλληλες ενέργειες προβολής και διαχείρισης μπορούν να εμπλουτίσουν το τουριστικό μας προϊόν, ενώ παράλληλα να φέρουν έσοδα στον Δήμο.

Βασικός στόχος της στρατηγικής προβολής του τουριστικού προϊόντος της περιοχής μας είναι: Να γίνει γνωστή (επανατοποθετηθεί) η περιοχή σαν προορισμός διανυκτέρευσης και όχι σαν στάση λίγων ωρών με έμφαση τον Θρησκευτικό και πολιτιστικό τουρισμό, τον τουρισμό περιπέτειας, τον αγροτουρισμό και την τοπική γαστρονομία.

  1. 2.ΑΞΟΝΑΣ

Να προσελκύσουμε νέους τουρίστες διαφημίζοντας την περιοχή χρησιμοποιώντας τις νέες τεχνολογίες και τα νέα μέσα.

Η περιοχή μας με τα τόσα πλεονεκτήματα, ένα αναξιοποίητο χρυσορυχείο όπως έχω αναφέρει ήδη έχει ανάγκη όσο ποτέ από ένα ολοκληρωμένο σχέδιο marketing.Η προβολή και προώθηση του προορισμού είναι κομβικής σημασίας για εμάς. Εκεί υστερούμε πολύ σαν περιοχή και εκεί θα ρίξουμε το βάρος της προσπάθειας μας. Πρόθεσή μας είναι να συνεργαστούμε με τους πλέον καταξιωμένους και εξειδικευμένους επιστήμονες στο χώρο του τουριστικού marketing στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Το BrandMeteora” είναι διεθνώς αναγνωρισμένο αλλά θα πρέπει να ξαναδημιουργηθεί (rebrand) και να ενισχυθεί δίνοντας του μια νέα διάσταση προωθώντας και δίνοντας βαρύτητα σε δυνατά σημεία τα οποία δεν είναι ιδιαιτέρως γνωστά.

Θα σχεδιαστεί το νέο, σύγχρονο λογότυπο της περιοχής των Μετεώρων, το οποίο θα πρέπει να προβάλλεται παντού. Ήδη, λόγω φιλικών σχέσεων, έχουμε έρθει σε επαφή και εξασφαλίσαμε την βοήθεια, του για πολλούς, κορυφαίουbrandmanager στον κόσμο, τουPeterEconomidis. (Για όσους δεν τον γνωρίζουν, είναι ο άνθρωπος που ανέλαβε την δεκαετία του 90 την αναγέννηση της Apple). Τέτοιες συνεργασίες θα μας βοηθήσουν στο να μπει το όνομα της Καλαμπάκας ξανά στον παγκόσμιο χάρτη.

Προτάσεις για την προβολή:

 

  1. 3.ΑΞΟΝΑΣ

Όλοιοι επισκέπτες πρέπει να φεύγουν ικανοποιημένοι και με τις καλύτερες εντυπώσεις.

Σύμφωνα με παγκόσμια έρευνα, του tripadvisor, περίπου 4 στους 10 αποφασίζουν να επισκεφτούν μια περιοχή ακούγοντας καλά λόγια από τον στενό τους έμπιστο κύκλο ανθρώπων. Καταλαβαίνουμε όλοι λοιπόν το πόσο σημαντικό είναι να εστιάσουμε στο πως θα αυξήσουμε τις θετικές κριτικές από τους επισκέπτες που έρχονται εδώ. Για να το πω πιο απλά: Πρέπει οι επισκέπτες να φεύγουν ικανοποιημένοι. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο με την συνεχή βελτίωση του τουριστικού προϊόντος μας, θέτοντας ποιοτικές προδιαγραφές που θα διασφαλίζουν το αποτέλεσμα.

Ενδεικτικά αναφέρω μερικά από αυτά που είναι απλά και αυτονόητα.

Καθώς όμως αναπτύσσεται η τουριστική μας βιομηχανία, δημιουργείτε ένα αντίκτυπο που επηρεάζει την ιερότητα του χώρου, την μοναστική παράδοση, τις φυσικές πηγές και το οικοσύστημα. Εδώ δημιουργείται η ανάγκη για έναν στρατηγικό τουριστικό σχεδιασμό που θα βασίζετε πάνω σε δύο άξονες. Την αειφόρα - βιώσιμη ανάπτυξη και τον υπεύθυνο τουρισμό.   Πρέπει δηλαδή να διασφαλίζονται εκείνες οι προϋποθέσεις προστασίας του φυσικού και του θρησκευτικού χώρου των Μετεώρων.

Πρέπει να βρεθεί μια ισορροπία μεταξύ του πολιτιστικού και πνευματικού χαρακτήρα των Μετεώρων και του φυσικού περιβάλλοντος και της αξιοποίησης του με ήπιες εναλλακτικές δραστηριότητες.

Για να μπορέσουν αυτά τα δύο να συνυπάρξουν αρμονικά και να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες που θα επιτρέψουν την οικονομική εκμετάλλευση τέτοιων τουριστικών υπηρεσιών προϋπόθεση είναι   :

Να εξασφαλίσουμε τη σωστή ενημέρωση τόσο στο διαδίκτυο όσο και την εδώ πληροφόρηση των επισκεπτών για της ιδιαιτερότητες της περιοχής, των σεβασμό της ιερότητας και την προστασία της χλωρίδας και της πανίδας.

- την προστασία της περιοχής από τις συνέπειες της μαζικότητας του τουρισμού.

- την ενθάρρυνση εναλλακτικών μορφών τουρισμού, όχι άναρχα αλλά οργανωμένα με κανόνες και μέτρο και πάντα κάτω από την επίβλεψη ντόπιων ξεναγών, συνοδών βουνού, και δασκάλων αναρρίχησης.

Κλείνοντας, θα ήθελα να διευκρινίσω πως ότι και να κάνει ο δήμος αν δεν υπάρχει η κατάλληλη συνεργασία με τους επαγγελματικούς φορείς και σωστή επιχειρηματικότητα από τους πολίτες του Δήμου τίποτα από όλα αυτά δεν πρόκειται να αποφέρουν καρπούς ανάπτυξης. Με τον ένα ή τον άλλο τρόπο εμπλέκεται όλη η τοπική κοινωνία και οι διάφορες υπηρεσίες και θεσμοί. Η δημοτική αρχή, η τουριστική αστυνομία, οι επαγγελματικές ενώσεις, το δασαρχείο, οι απλοί πολίτες. Τα απλά καθημερινά πράγματα είναι αυτά που κάνουν την διαφορά.

 imerida3

imerida4

 

imerida5

 

Share