Συνάντηση φορέων για τις βιώσιμες μεταφορές

Εκτύπωση

agorastosAΚώστας Αγοραστός: «Μέσα μεταφοράς οικονομικά προσιτά, αποδοτικά, που παρέχουν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στους πολίτες

Συνάντηση φορέων με στόχο τη βελτίωση των περιφερειακών πολιτικών σχετικά με τις βιώσιμες μεταφορές σε αγροτικές και ορεινές περιοχές πραγματοποιήθηκε σήμερα στην αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου Θεσσαλίας. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του προγράμματος Move On Green- MOG που εντάσσεται στην Ευρωπαϊκή πρωτοβουλία Interreg IVC και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης.
Στο χαιρετισμό του ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός αφού καλωσόρισε τους συμμετέχοντες, μεταξύ άλλων ανέφερε τα εξής: «Από το 2001 και μετά η «αειφόρος μεταφορά» αποτελεί πρωταρχικό στόχο μεταξύ άλλων τόσο των κεντρικών κυβερνήσεων, όσο και των περιφερειακών αρχών των περισσότερων ευρωπαϊκών χωρών. Στα πλαίσια αυτά καταβάλλεται προσπάθεια να παρέχεται απρόσκοπτη πρόσβαση των πολιτών στα μέσα μαζικής μεταφοράς, με τρόπο ασφαλή, οικονομικό και με υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης και με σεβασμό στις ανάγκες των πολιτών, των τοπικών κοινωνιών, του περιβάλλοντος. Το σύστημα συγκοινωνιών, προκειμένου να είναι βιώσιμο, θα πρέπει να είναι οικονομικά προσιτό, να λειτουργεί αποδοτικά, να προσφέρει περισσότερες επιλογές μεταφορικών μέσων και να υποστηρίζει την ανταγωνιστικότητα στην οικονομία και την ισορροπημένη περιφερειακή ανάπτυξη.
Στις Περιφέρειες, σε πολλές περιοχές εκτός αστικών κέντρων παρατηρείται σημαντική μείωση των επιπέδων εξυπηρέτησης με αποτέλεσμα να μην μπορούν οι κάτοικοι των περιοχών αυτών να εξυπηρετηθούν συγκοινωνιακά και να μην έχουν πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας, εκπαίδευσης αλλά και σε κοντινές περιοχές, όπου θα μπορούσαν να εργασθούν και να αναπτύξουν επιχειρηματική δράση. Η έλλειψη των κατάλληλων συγκοινωνιών δυσχεραίνει περαιτέρω το πρόβλημα καθώς δημιουργεί εμπόδια στις προσπάθειες γενικότερης ανάπτυξης των περιοχών αυτών (π.χ. εναλλακτικές μορφές τουρισμού), καθώς οι δυνητικοί επισκέπτες θεωρούν την ύπαρξη επαρκούς συστήματος συγκοινωνιών προϋπόθεση για την επίσκεψή τους.
Κατά συνέπεια, εντείνεται το φαινόμενο μετακίνησης του πληθυσμού στα αστικά και ημιαστικά κέντρα, περαιτέρω εντείνοντας με τη σειρά του την υφιστάμενη συγκοινωνιακή ανεπάρκεια στις περιοχές αυτές, καθώς λείπει η κρίσιμη μάζα που θα δρομολογήσει τα μεταφορικά μέσα εξυπηρέτησής τους. Σ' αυτό ακριβώς το πλαίσιο σχεδιάστηκε και υλοποιείται το πρόγραμμα Move On Green.
Η Περιφέρεια Θεσσαλίας που συμμετέχει σ' αυτό και πρόκειται να συμβάλει με όλες της τις δυνάμεις, ώστε να μεταφέρει σε άλλες περιοχές της Ευρώπης τα καλά παραδείγματα, τις πετυχημένες πρακτικές, τις αποτελεσματικές μεθόδους που εφαρμόστηκαν στην περιοχή μας, αλλά και θα προσπαθήσει να υιοθετήσει πετυχημένες πρακτικές που έχουν ήδη εφαρμόσει οι εταίροι μας από τις άλλες Ευρωπαϊκές Περιφέρειες.
Το πρόγραμμα θέτει ως βασικό στόχο τη σε βάθος μελέτη των συγκοινωνιακών προβλημάτων και αναγκών σε περιοχές των Περιφερειών που βρίσκονται εκτός των αστικών κέντρων και το σχεδιασμό του βέλτιστου συστήματος για κάθε μία εξ' αυτών αλλά και συνολικά, ώστε να υιοθετηθούν από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα 2014 – 2020 προς υλοποίηση.

agorastosBΕμείς ως αιρετή Περιφέρεια συνεργαζόμαστε με όλους τους φορείς των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς Αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ, Ταξί, ΟΣΕ) και προσπαθούμε να δώσουμε λύσεις στα προβλήματα που ανακύπτουν, δεδομένου και του γεγονότος ότι στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη τα μέσα αυτά επιδοτούνται από το κράτος. Είμαι αισιόδοξος ότι μέσα από τη συνεργασία, την ανταλλαγή της τεχνογνωσίας και την αξιοποίηση της ευρωπαϊκής εμπειρίας, προσαρμοσμένη στις ιδιαιτερότητες και τις ανάγκες των κατοίκων της περιοχής μας, θα προκύψουν σημαντικά οφέλη για την Περιφέρειά μας».
Όπως έγινε γνωστό το έργο MOVE ON GREEN αποσκοπεί στην οργάνωση και λειτουργία τακτικής, ευέλικτης και οικονομικής συγκοινωνιακής σύνδεσης των απομακρυσμένων και αγροτικών περιοχών με τα αστικά κέντρα της Περιφέρειας, μέσω και της ανταλλαγής τεχνογνωσίας και αξιοποίησης των καλών πρακτικών που έχουν επιτυχημένα εφαρμοστεί σε άλλες περιοχές της Ευρώπης. Τα αποτελέσματα του έργου αναμένεται να ενταχθούν στον ευρύτερο σχεδιασμό της αναπτυξιακής πολιτικής της Περιφέρειας Θεσσαλίας για τις αγροτικές και απομακρυσμένες περιοχές.
Στο έργο συμμετέχουν 13 εταίροι από αγροτικές και ορεινές περιοχές 10 ευρωπαϊκών χωρών- μελών και συγκεκριμένα η Περιφέρεια Τερουέλ της Ισπανίας, η Αναπτυξιακή Επιχείρηση SODEBUR της επαρχίας Burgos της Ισπανίας, η Περιφέρεια Θεσσαλίας, η Περιφέρεια Ηπείρου, η Περιφέρεια Νήσων Shetland της Αγγλίας, η Αναπτυξιακή Επιχείρηση Euromontana της Γαλλίας, η Περιφέρεια Νότιας Τρανσδουναβίας της Ουγγαρίας, η Αναπτυξιακή Επιχείρηση Burgenland της Αυστρίας, το Επιχειρηματικό κέντρο BSC της Σλοβενίας, η Περιφέρειας Δυτικής Τρανσδουναβίας της Ουγγαρίας, η Περιφέρεια Vizdeme της Λετονίας, η Περιφέρεια Podkarpackie της Πολωνίας και το Υπουργείο Υποδομών και Αγροτικής Ανάπτυξης της Γερμανίας.
Στη σημερινή συνάντηση παρευρέθηκαν και πήραν το λόγο ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ. Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, ο πρόεδρος της ΠΕΔ και δήμαρχος Κιλελέρ κ. Ρίζος Κομήτσας, οι δήμαρχοι Αλμυρού- Ευάγγελος Χατζηκυριάκος- Παλαμά Κών/νος Πατσιαλής - Ζαγοράς Μουρεσίου Γιώργος Αντώνογλου, ο αντιδήμαρχος Λαρισαίων κ. Βασίλης Μπατζηλιώτης, οι περιφερειακοί σύμβουλοι Αθανάσιος Αγγέλης Δωροθέα Κολινδρίνη, Γιώργος Κίτσιος, αντιδήμαρχοι Δήμων Ρήγα Φερραίου, Καρδίτσας, Ζαγοράς-Μουρεσίου, Τυρνάβου και Βόλου, εκπρόσωποι των Δήμων: Λάρισας, Καλαμπάκας, Φαρσάλων, Ελασσόνας, Τεμπών, Τρικκαίων, Καρδίτσας, Αγιάς, πρόεδροι και εκπρόσωποι φορέων: Eurotaxi, Δ/νση Δ/θμιας Εκπ/σης Τρικάλων, Μαγνησίας και Λάρισας, υπεραστικό ΚΤΕΛ Τρικάλων, Αστικό ΚΤΕΛ Λάρισας και Βόλου, υπεραστικό ΚΤΕΛ Μαγνησίας, ο πρόεδρος Τοπικής Κοινότητας Μάνδρας, Κοιλάδας, και Ελευθέρων.

Share