Έρχεται ο τρίτος κύκλος «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον» προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ

Εκτύπωση

1a1aexoikonomo kaΝέος κύκλος «Εξοικονόμηση κατ' Οίκον» έρχεται το φθι-νόπωρο, ο τρίτος στη σειρά, ο οποίος αναμένεται να έχει ορισμένες τροποποιήσεις. ...

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, μιλώντας σε διαδικτυακή συζήτηση με την ΟΝΝΕΔ (ONNED talks), με θέμα «Η πράσινη ατζέντα της κυβέρνησης» ανακοίνωσε πως το φθινόπωρο θα τρέξει ο τρίτος κύκλος «Εξοικονόμηση κατ' Οίκον». Συγκεκριμένα ανέφερε πως το υπουργείο βρίσκεται σε επαφή με το Υπουργείο Ανάπτυξης, ώστε να βγει με σημαντικό προϋπολογισμό.
Μάλιστα σημείωσε πως ήδη έχουν δοθεί 600-650 εκατ. ευρώ για δράσεις ενεργειακής εξοικονόμησης και εκτιμά πως το ποσό αυτό με τον τρίτο κύκλο θα φτάσει το 1 δισ. έως το τέλος της χρονιάς. Αυτό σημαίνει ότι ο προϋπολογισμός για τον τρίτο κύκλο αναμένεται να φτάσει τα 350 – 400 εκατομμύρια ευρώ.
Το πρόγραμμα αυτό αποτελεί σημαντική στήριξη για τα νοικοκυριά, για τον κατασκευαστικό κλάδο και για το περιβάλλον, διότι τα προγράμματα αυτά είναι φιλικά στο περιβάλλον. Ο υπουργός, επίσης, ανέφερε πως στην περίοδο 2021-2027 τα κονδύλια θα πολλαπλασιαστούν και δεν θα προέρχονται μόνο από κοινοτικά προγράμματα, αλλά και από δύο άλλες πηγές: «φιλικά» προς τους καταναλωτές δάνεια και φορολογικά κίνητρα από το Υπουργείο Οικονομικών.
Επιδότηση για αγορά ηλεκτρικών Ι.Χ. και σκούτερ
Εκτός από το «Εξοικονομώ» έρχεται και ειδικό πρόγραμμα επιδότησης της αγοράς ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, σκούτερ και ποδηλάτων, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας μιλώντας στην ίδια διαδικτυακή συζήτηση.
Σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη το υπουργείο Περιβάλλοντος εργάζεται μαζί με τα τα Υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών από το φθινόπωρο, προκειμένου να αναπτύξουν το σχετικό νομοσχέδιο. Μάλιστα δεν αποκλείεται ακόμα και μέσα στον Ιούνιο να παρουσιαστεί για διαβούλευση το σχετικό νομοσχέδιο.
Ο υπουργός τόνισε πως έχουν βρεθεί τα χρήματα, που θα προέλθουν από το Ταμείο των Ρύπων τα οποία θα είναι αρκετά. Με αυτά θα κινητροδοτηθεί η αγορά, όχι μόνο ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά και ηλεκτρικών σκούτερ και ηλεκτρικών ποδηλάτων. Η επιδότηση για τα ΙΧ δεν θα είναι κλιμακωτή, δεν θα συναρτάται δηλαδή με την αξία του αυτοκινήτου. Θα είναι συγκεκριμένη και θα ισχύει για όλους τους τύπους αυτοκινήτων. Συγκριτικά με την επιδότηση από το κράτος για την αγορά ηλεκτρικού ΙΧ, η ενίσχυση για την αγορά σκούτερ ή ποδηλάτου θα είναι μεγαλύτερη ποσοστιαία και πιο ωφέλιμη για τον αγοραστή.
Της Φαίδρας Μαυρογιώργη ( Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. )

 

Share