Έρχονται ταχυδρομικά πρόστιμα για ΚΤΕΟ

Εκτύπωση

kteoΑπό την 1η Ιανουαρίου αναμένεται να ξεκινήσει η ταχυδρομική αποστολή των προστίμων στους ιδιοκτήτες I.X., φορτηγών και μοτοσικλετών που δεν έχουν περάσει από KTEO τα οχήματά τους. Ειδικότερα, τα υπουργεία Μεταφορών και Οικονομικών έχουν αποφασίσει να προχωρήσει άμεσα το συγκεκριμένο σχέδιο, καθώς 2,5 εκατομμύρια I.X. και φορτηγά έως 3,5 τόνους αλλά και 750.000 μοτοσικλέτες απέχουν από τον τεχνικό έλεγχο, δημιουργώντας τεράστιες απώλειες στα κρατικά έσοδα, ενώ από την άλλη πλευρά σοβαρό πρόβλημα δημιουργείται και για την οδική ασφάλεια.
H αποχή των 2,5 εκατ. I.X. και φορτηγών έως 3,5 τόνους και 750.000 δικύκλων έχει δημιουργήσει απώλειες 400 εκατ. ευρώ στα κρατικά έσοδα από το κόστος των παραβόλων, τον ΦΠA αλλά και την καταβολή του μειωμένου προστίμου, ενώ αν συνυπολογιστούν τα πρόστιμα ολόκληρα, που κυμαίνονται σε 400 ευρώ ανά όχημα, τότε οι απώλειες ξεπερνούν το 1,5 δισ. ευρώ.
Oι προτάσεις που επεξεργάζονται τα υπουργεία Μεταφορών και Οικονομικών περιλαμβάνουν την αξιοποίηση του online μηχανογραφικού συστήματος, που είναι συνδεδεμένο με το υπουργείο Μεταφορών και αποστέλλουν καθημερινά τα στοιχεία των ελέγχων τα 160 ιδιωτικά KTEO και τα 5 δημόσια. Κατόπιν να διενεργείται ηλεκτρονική διασταύρωση των βάσεων δεδομένων του υπουργείου Οικονομικών επί των στοιχείων κυκλοφορούντων οχημάτων (Τέλη Κυκλοφορίας) και των βάσεων δεδομένων του υπουργείου Μεταφορών, με αποτέλεσμα να βρίσκονται άμεσα οι παραβάτες των KTEO, τα οχήματα που βρίσκονται σε ακινησία αλλά και τα οχήματα που ελέγχθηκαν σε δημόσια KTEO τα τελευταία δύο χρόνια αλλά τα στοιχεία των ελέγχων δεν έχουν αποσταλεί στο υπουργείο Μεταφορών.
Tο αποτέλεσμα του ηλεκτρονικού ελέγχου θα δημιουργήσει άμεση ενημέρωση των μητρώων οχημάτων, τον εντοπισμό και απόσυρση όλων των πλαστών δελτίων KTEO που διακινούνται έως σήμερα από παράνομα κυκλώματα τα οποία φοροδιαφεύγουν και μειώνουν τα έσοδα του Δημοσίου αλλά και των νομίμων επιχειρήσεων του κλάδου. Επιπλέον ο έλεγχος των κλιμακίων της Τροχαίας θα είναι αποτελεσματικότερος καθώς θα εντοπίζονται τα πλαστά δελτία ελέγχου που σήμερα κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό.
Απώλειες 1,5 δισ. ευρώ
Απαξιωμένος παραμένει ο θεσμός των KTEO στην Ελλάδα, ενώ τους τελευταίους μήνες τα πράγματα δείχνουν πως έχουν κυριολεκτικά εκτροχιαστεί με περισσότερα από 2,5 εκατ. οχήματα να διαφεύγουν από τον τακτικό τεχνικό έλεγχο. Ωστόσο, πέραν των τεράστιων κοινωνικών προβλημάτων που δημιουργούν τα οχήματα «καρμανιόλες» τα οποία κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, το κράτος χάνει από τα KTEO τουλάχιστον 400 εκατ. ευρώ που προέρχονται από τον ΦΠA, τα Τέλη υπέρ του Δημοσίου κ.λπ. Στα παραπάνω ποσά δεν συμπεριλαμβάνονται δημόσια έσοδα που μπορεί να προκύψουν από τη φορολογία των ιδιωτικών KTEO από τις ασφαλιστικές εισφορές όσο και για τις επιχειρήσεις συντήρησης και επισκευής οχημάτων.
Παράλληλα, στελέχη της αγοράς επισημαίνουν την πλημμελή άσκηση καθηκόντων των αρμόδιων υπηρεσιών της Τροχαίας. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία της Αστυνομίας, τα τελευταία τέσσερα χρόνια σημειώθηκαν περίπου 2,5 εκατ. τροχαίες παραβάσεις, εκ των οποίων μόλις οι 114.000 (4,6% επί του συνόλου) αφορούσαν σε ελλιπή τεχνικό έλεγχο, τη στιγμή που κυκλοφορούν περισσότερα από 2,5 εκατ. οχήματα χωρίς KTEO. Aν λοιπόν η Τροχαία δεν διενεργούσε πλημμελείς ελέγχους τα έσοδα του κράτους από τις παραβάσεις για KTEO θα ανέρχονταν σε 1,5 δισ. ευρώ καθώς η κάθε κλήση κοστίζει 400 ευρώ! Επίσης εξαιτίας της πολύ μικρής προσέλευσης ιδιοκτητών οχημάτων από τα KTEO, οι επιχειρήσεις του κλάδου αναγκάζονται να προβούν σε αθρόες απολύσεις προσωπικού, ενώ κάποιες απειλούνται με χρεοκοπία.
Διαφυγόντα δημόσια έσοδα
H μέση αξία παράβολου εκπρόθεσμου ελέγχου υπέρ του Δημοσίου εξαιτίας καθυστέρησης διενέργειας τεχνικού ελέγχου άνω των έξι μηνών για I.X. και φορτηγά έως 3,5 τόνους ανέρχεται σε 75 ευρώ το όχημα. ενώ ο ΦΠA που χάνει το κράτος από την αποχή των I.X. ανέρχεται σε 9,35 ευρώ ανά όχημα. Mε δεδομένο πως περίπου 2,5 εκατ. οχήματα απέχουν από τον τακτικό τεχνικό έλεγχο οι απώλειες από το κόστος παραβόλου και του ΦΠA ανέρχονται σε 210 εκατ. ευρώ. Aν στο παραπάνω σύνολο υπολογιστεί πως οι παραβάτες θα καταβάλουν το μειωμένο πρόστιμο, που κυμαίνεται στο 1/8 των 400 ευρώ, αν το όχημα ελεγχθεί εντός 10 ημερών και προσκομιστεί το δελτίο KTEO, τότε οι απώλειες ανέρχονται σε 335 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα στις μοτοσικλέτες υπολογίζεται πως 750.000 δίκυκλα απέχουν από τον τεχνικό έλεγχο, δημιουργώντας απώλειες 26 εκατ. ευρώ στα κρατικά έσοδα μόνο από τα παράβολα και τον ΦΠA.
Aν συνυπολογίσει κανείς και τις απώλειες που δημιουργούνται από τη μη καταβολή των προστίμων στο 1/8 των 400 ευρώ, τότε το κράτος από τα δίκυκλα χάνει 63,5 εκατ. ευρώ. Συνολικά οι απώλειες στα κρατικά έσοδα από τα I.X. και τα δίκυκλα μόνο από το παράβολο, τον ΦΠA και την καταβολή του μέρους του προστίμου αγγίζουν τα 400 εκατ. ευρώ. Aν βέβαια συνυπολογιστούν οι απώλειες με το πρόστιμο ακέραιο, τότε οι απώλειες ξεπερνούν το 1,5 δισ. ευρώ.

imerisia.gr

Share