Τη δημιουργία ακτοπλοϊκής γραμμής Βόλου-Σμύρνης, καθώς και τη δημιουργία δρομολογίων κρουαζιέρας που θα συνδέουν τα δύο λιμάνια του Αιγαίου με άλλα τόσο στο ομώνυμο πέλαγος, όσο και στη Μαύρη Θάλασσα, θα επιδιώξει η βολιώτικη αντιπροσωπεία που θα βρεθεί από αύριο Πέμπτη στην τουρκική μεγαλούπολη.
Στο μεταξύ πληροφορίες, που δεν έχουν ωστόσο επιβεβαιωθεί, αναφέρουν ότι μεταξύ των μαρίνων και των λιμανιών που θέλουν να μισθώσουν Τούρκοι στην Ελλάδα, είναι και της Σκιάθου.
Προ ετών μια απόπειρα δημιουργίας ακτοπλοϊκής εμπορευματικής γραμμής μεταξύ του Βόλου και της Σμύρνης με το φορτηγό «Μπόα Βίστα» είχε πέσει στο κενό. Το πλοίο θα συνέδεε τα δύο λιμάνια σε 13 ώρες, κάνοντας εμπορευματικές μεταφορές. Το εγχείρημα δεν προχώρησε, καθώς δεν στηρίχθηκε από την τοπική επιχειρηματική κοινότητα. Τότε βέβαια και τα καύσιμα ήταν φθηνότερα. Σήμερα που το πετρέλαιο κίνησης έχει ξεπεράσει το 1,5 ευρώ το λίτρο η επαναλειτουργία της γραμμής για τη μεταφορά φορτηγών αυτοκινήτων κρίνεται συμφέρουσα. Παράλληλα η ιδέα της δημιουργίας μιας γραμμής κρουαζιέρας που θα συνδέει Βόλο-Σμύρνη-Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Κωνσταντινούπολη και ίσως λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας, φαίνεται πως μπορεί να πιάσει τόπο και να προσελκύσει τουρίστες από όλα τα μέρη της Γης. Μια κρουαζιέρα που θα είχε ιστορικές αναφορές στη βυζαντινή και την οθωμανική αυτοκρατορία, αλλά και στο θρησκευτικό τουρισμό με τα αξιοθέατα των Μετεώρων, του Πηλίου, του Αγ. Όρους και της βασιλεύουσας θα προσέλκυε τους ανά τον κόσμο χριστιανούς και όχι μόνον. Όλες αυτές οι ιδέες αναμένεται να τεθούν στις συναντήσεις, που θα έχουν αντιπροσωπείες του Βόλου και της Σμύρνης από την ερχόμενη Παρασκευή στην τουρκική πόλη, στο πλαίσιο επιχειρηματικής αποστολής που διοργανώνει η ΔΕΘ. Αντιπροσωπεία αποτελούμενη από τη δημοτική σύμβουλο Βόλου Σούλα Μπαρτζιώκα, τον πρόεδρο του ΟΛΒ Ι. Πρίγκο και στελέχη του Επιμελητηρίου Μαγνησίας και του ΟΛΒ θα βρεθούν από αύριο στη Σμύρνη, προκειμένου να συζητήσουν τις δυνατότητες διμερούς συνεργασίας. Η Σμύρνη έχει το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι (μετά την Κωνσταντινούπολη) στην Τουρκία και πλήθος ιστορικών μνημείων, συμπεριλαμβανομένων της πόλης της Εφέσου και της εκκλησίας της Παναγίας. Εκτός αυτού, οι συνοικίες Πέργαμος και Τσεσμές βρίσκονται σε κοντινή απόσταση. Επίσης διαθέτει ένα σύγχρονο αεροδρόμιο, το «Izmir Adnan Menderes». Παράλληλα στη Σμύρνη θα βρεθεί και ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μαγνησίας κ. Τ. Μπασδάνης, συμμετέχοντας σε αντιπροσωπεία της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος. Τα της επίσκεψης συζητήθηκαν χθες σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία του ΟΛΒ. Οι προθέσεις υπάρχουν, αλλά τα δρομολόγια μεταξύ των δύο λιμανιών θα πρέπει να ενταχθούν στο σχεδιασμό των μεγάλων εταιρειών κρουαζιέρας, που φυσικά και έχουν τα δικά τους κριτήρια. Ορισμένα κρουαζιερόπλοια που επισκέπτονται και φέτος το Βόλο, έχουν εντάξει και τη Σμύρνη στις κρουαζιέρες τους. Για το Βόλο ενδιαφέρονται, όπως είναι γνωστό και οι Ισραηλινοί, που συζητούν σύνδεση του λιμανιού με τη Χάιφα.
Τούρκοι για το λιμάνι και τη μαρίνα της Σκιάθου;
Σύμφωνα με δημοσιεύματα τουρκικών εφημερίδων, Τούρκοι επιχειρηματίες ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στους διαγωνισμούς για τις ιδιωτικοποιήσεις 23 ελληνικών λιμένων και μαρίνων, μεταξύ των οποίων και της Σκιάθου. Σχετικό δημοσίευμα έγινε από την τουρκική εφημερίδα «Vatan». Το μέλος του διοικητικού συμβουλίου της επενδυτικής εταιρείας Global Yatirim Αντνάν Νας ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «θα συμμετάσχουμε σε όλους τους διαγωνισμούς λιμανιών και μαρίνων, εκτός της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, καθώς διαθέτουμε τα απαραίτητα κεφάλαια». Όπως είναι γνωστό, το λιμάνι της Σκιάθου είναι μεταξύ αυτών που θα δοθούν προς εκμίσθωση σε ιδιώτες, ενώ στο νησί του Παπαδιαμάντη υπάρχει και μεγάλη μαρίνα τουριστικών σκαφών, η οποία μάλιστα δεν έχει ολοκληρωθεί. Οι Τούρκοι δηλώνουν μάλιστα που θα συμμετάσχουν στους διαγωνισμούς σε συνεργασία με ελληνικές εταιρείες. Η τουρκική εταιρεία διαθέτει σήμερα επενδυτικά κεφάλαια 350 εκατομμυρίων ευρώ και όπως ισχυρίζεται, δεν χρειάζεται κεφαλαιακή ενίσχυση από τράπεζα. Η τουρκική εταιρεία δραστηριοποιείται στον τομέα της κατασκευής και λειτουργίας λιμανιών, στον τομέα της ενέργειας, καθώς και στον τομέα του φυσικού αερίου. Επίσης ακόμη ένας τουρκικός όμιλος, ο «Dogus Holding SA» δηλώνει πως ενδιαφέρεται να αγοράσει ελληνικές μαρίνες. Ο εν λόγω όμιλος διαθέτει ήδη τέσσερις μαρίνες στα τουρκικά παράλια του Αιγαίου. Η δημοσιότητα που απέκτησε τελευταία το νησί του Παπαδιαμάντη διεθνώς, φαίνεται πως λειτουργεί ελκυστικά για επενδυτές από την Τουρκία.
Η ΘΕΣΣΑΛΙΑ